Här bjuder jag på makalöst goda recept på bland annat näringsrika kakor. Godkänn de digitala kakorna som hjälper sidan att rulla smidigt.
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är absolut nödvändig för det legitima syftet att möjliggöra användningen av en specifik tjänst som uttryckligen begärts av abonnenten eller användaren, eller för det enda syftet att utföra överföring av en kommunikation över ett elektroniskt kommunikationsnät.
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är nödvändig för det legitima syftet att lagra inställningar som inte efterfrågas av abonnenten eller användaren.
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som används uteslutande för statistiska ändamål.
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som används uteslutande för anonyma statistiska ändamål. Utan en stämningsansökan, frivillig efterlevnad från din Internetleverantörs sida, eller ytterligare register från en tredje part, kan information som lagras eller hämtas endast för detta ändamål vanligtvis inte användas för att identifiera dig.
Den tekniska lagringen eller åtkomsten krävs för att skapa användarprofiler för att skicka reklam, eller för att spåra användaren på en webbplats eller över flera webbplatser för liknande marknadsföringsändamål.
12 svar på ”Hemmagjord välling på teffmjöl”
Använder du ljust eller mörkt teffmjöl? 🙂
Jag har köpt lite olika. Ljust teffmjöl har samma näringsvärde som mörkt mjöl, det är bara färgen som skiljer 🥰
Tack jag ska prova detta. Själv använder jag till injera. Förresten, i Etiopien fick jag veta att mörkt teffmjöl är mer järnrikt än ljust. Mvh Addis
Skulle du säga att det är okej att dricka denna välling kall? Jag tyckte den var himla god kall också nämligen och skulle vilja servera till min dotter en varm sommardag 🙂
Javisst 😍
Går den att göra i större sats och spara i kylen nån dag tror du?
Absolut. Så gjorde jag mycket förr. Gjorde dubbel sats och så hade jag kvar till dagen efter också. Bara skaka den ordentligt och kanske värma upp igen, i mikron går ju också bra.
Kan man använda kokosolja istället för raps? Eller en klick smör? Vill inte använda växtbaserad olja 🙏
Ja du kan ta kokosolja eller t ex olivolja.
Is there any other teff flour that u buy the one u recommended is out of stock
Check out Risenta Teffmjöl 🤗
Jag ska prova att frysa in portioner 2dl för att sedan tillsätta 2dl mjölk och olja vid tillagning.