Wow, vilken god och samtidigt nyttig chokladglass! En glass utan tillsatt socker och med dadlar som sötning. Från dadlar får du i dig en mängd kostfibrer samt lite C-, A- och B-vitaminer och mineralerna järn och kalcium.
Wow, vilken god och samtidigt nyttig chokladglass! En glass utan tillsatt socker och med dadlar som sötning. Från dadlar får du i dig en mängd kostfibrer samt lite C-, A- och B-vitaminer och mineralerna järn och kalcium.
Ladda ner min gratis guide med tydliga råd kring vilka livsmedel du bör undvika när ditt barn börjar äta. Få koll på vad som gäller – utan stress eller pekpinnar.
✔ Snabba (på riktigt)
✔ Näringsrika
✔ Från 6 månaders ålder
Barnvänliga och glutenfria favoriter jag själv använder hemma. Perfekta som både frukost & mellis. För dig som vill ha mer variation utan stress.
Snart släpper jag min största receptsamling någonsin.

Då tror jag verkligen att du kommer uppskatta min bok Frukost där jag samlat fler enkla och näringsrika små mål som funkar i vardagen 💜

Här bjuder jag på makalöst goda recept på bland annat näringsrika kakor. Godkänn de digitala kakorna som hjälper sidan att rulla smidigt.
Ladda ner min gratis pdf med 5 enkla frukostar som går att förbereda och räddar stressiga morgnar.
7 svar på ”Nyttig och god chokladglass”
Min kokkosgrädde bara skär sig, vad gör jag för fel?
Jag upplever att många kokosgrädde på konserv kan göra det. Tycker fortfarande att det är gott men är väl en smaksak. Prova annars kokosgrädde på tetrapack. Har inte varit med om att de skär sig 🤩
Jag brukar bara vispa upp kokosgrädden/mjölken innan jag använder den när den siktat sig!
Mina barn är inte så förtjusta i kokossmaken. Kan man använda vanlig grädde tror du?
Jag har inte testat hur vanlig grädde blir i frysen men jag tror det kan bli väldigt gott det också. Berätta gärna hur det blev 😍 kanske vill du ha i en extra dadel då vanlig grädde inte smakar lika sött som kokosgrädde.
Favoritglassen hos båda barnen 😍 Försöker alltid att ha redo i frysen.
Jag älskar smeten (barnen med) 😄 Nästa gång ska jag ställa in den i kylen och testa och göra chokladmousse av den.
Åh vad roligt 😍